söndag 21 juli 2013

Black in black

Klädmodet lär förespråka att man ska klä sig i olika nyanser av svart. Och senast jag var i London såg jag en mängd kvinnor oerhört elegant klädda i just olika nyanser av svart. Hittade också en hel del annat på samma tema:


 Som detta typiska brittiska radhus mitt i stan. Riktigt chickt och nymålat.
 Även källartrappan var lika elegant med matchande soptunnor.
 Grannen hängde inte riktigt med i modet. Detta kändes lite passé.
 Men de hade piffat upp det lite ovälkomnande staketet med kristi blodsdroppar...
 I en matbutik fann jag denna nyhet, färska jordgubbar med chokladsås i olika smaker. Smakade ganska ok.
 Twinings hade eleganta damer på teburkarna,men lavendelte, nej tack. Smakar tvål tycker jag.
Och på Heathrow kunde man köpa klassiska Black & White whisky hund på temugg...Westie förstås.