onsdag 1 maj 2013

LOVE: 35 år på Chelsea Flower Show

Foto:
 RHS /Elton John for RHS

Medan vi frös in första maj under en blåsig, och kall Valborgsmässoafton så svettas man mitt inne i London. För Valborg betyder startskottet för grävarna att börja bygga upp trädgårdarna på anrika Chelsea Flower Show. Jag har besökt Chelsea sedan mitten av 1970-talet och jag kan inte leva undan Chelsea. Mycket annat kan jag leva utan, men inte ett besök på Chelsea. Och något jag har lärt mig under alla dessa år, att de som ratar Chelsea -de har aldrig varit där!
Mycket har hänt under alla mina 35 år på Chelsea. ännu mera har hänt under 100 år.
I år är det 100 år sedan Chelsea startade. Och det ska förstås firas! Med att släppa in tomtar. Alla utomjordingar är annars totalförbjudna på Chelsea men i år kommer de- för välgörenhets skull.Pengarna ska gå till utbildning av ungdomar inom trädgårdsområdet. För att skola en ny generation inom trädgård.  Ett antal kändisar som Dame Helen Mirren och Sir  Elton, Elton John (Ja de är båda adlade av en annan trädgårdsfan nämligen The Queen herself) har målat tomtar. Eltons ser du här ovan.
Efter showen kommer de att auktioneras ut på Ebay.
Kanske ska man bjuda? Kanske är Eltons tomte det enda sättet att få ett besök av denna underbara artist i din trädgård?
http://www.eltonjohn.com/news/news_details.aspx?postid=7912569e-d126-4e6a-9b4e-75fd18872a37&yr=2013

Mer om Chelsea Flower Show på
www.rhs.org.uk