Kläder, kläder,kläder.
I alla tidningar finns det kläder- och prylar.
Jag växer inte längre på höjden (snarare krymper) men väl på bredden. 20 kilo på 30 år har det blivit men då , I Italien kunde jag äta som en häst och ändå fastnade ingenting.
Nu är det tvärtom. Det fastnar fast jag inte äter (fniss) och det är jag glad för. Jag trivs med min kropp.
- Och man ska inte vara för tunn när man är äldre, för då ser man äldre ut lärde mig min mor en gång.
Så behovet av nya kläder är inte lika stort längre.
Jag växer inte ut några kläder över sommaren som tonåringar kan göra. De startar sommarlovet som170 cm långa , sover sedan bort lovet och vaknar upp nu när lovet är slut med att ha vuxit 4 cm.
Det ni är en bedrift!
Fast suget finns, inte över godsaker men efter något nytt.
Och bästa inspiration hittills i höst har varit H&M Magazine Höst 2008- bra läsning och bra produkter. Jag är också imponerad över att man fortsätter med att ha en svensk designchef. Där på H&M, Åhlens, TWILFIT;Lindex och många andra svenska klädföretag finns bra designers som aldrig syns utåt. Liksom på IKEA.
Och ett av deras plagg kan faktiskt vara mera unikt än ett från ett stort modemärke.
Om det nu är unikiteten man är ute efter.
Jag är ute efter det som gör mig unik, som gör att jag trivs.
H&M:s new issue och svenska Elle ger mig njutning att fynda nu när det äntligen är höst.
Vilka kappor, power dressingen a la 2008 är bättre än den chicka italienska och franska look jag hade på 1980-talet.
Bättre priser nu också än då.
Kläder är faktiskt billigare nu, i alla fall power dressing..